Selamat Datang

Wednesday, July 17, 2013

Sabar korang takuk mane dah sekarang ?

Harini cuace mendung, perasaan aku mendung jugak ke? Eh..takla,i'm okey..macam biase bulan pose lunch balik rumah,sebab tempat solat kat opis yang baru belum beberapa nak setup, nak selesa better aku balikkan. 

Masuk je rumah, semua permainan Adeq terabur sana sini, eh..eh.. Bukan pagi tadi aku nak kemas masuk khemah n terowong die ke?hohoiiiiii! Maun menjerit ni..

Tapi bile fikir balik, dia binatang yang comel dan masam ,mane nak reti kemas, tau bile bosan main, bila ngantuk tido, bila lapar makan, bila haus minum lerrr..

dia mmg suke tido tekup muke, pastu lemas

Sabar bebanyak Eda oi... Hurmm bila kite cite pasal sabar,banyak mane sabar kite ? Boleh ke kite ukur sabar ni? Bila habis je sabar..bagi announce kat semua org " hello sabar aku dah habis" 

Bagi aku sabar tak boleh diukur , dia bergantung pada diri seseorang, semakin tinggi sabar seseorang semakin besar ganjarannya, itulah janji Allah pade kite :)

Ikhlas tak aku ni sabar? Ke tak ikhlas?  Kadang-kadang kite ni manusia tak tahan jugakkan.. So, keluarlah ayat sabarjelahhhh..bunyi mcm tak ikhlas je kennn, bila kita tak ikhlas maksudnya kita tak redha, bila tak redha mulalah mcm2 benda tak baik berlaku, tapi kalau sebaliknya.. kita sabar ikhlas dan redha, percayalah apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. 

Aku pun sejak kawin ni, aku rasa aku makin banyak untuk cuba berubah ke arah yang lebih baik.. slow..slow..la, sebab kalau niat baik, pasti Allah akan bantukan, tak kiralah cepat ke lambat yang penting kita Sabar.. 
Suke Quote
Adeq pandaiiii,,Adeq baikkk,,sium-sium adeq....

More info ?: Tanye Adeq
Babai ~luv

4 comments:

Unknown said...

akhirnye adeq muncul gak..ngeh2

Unknown said...

waddehei koo,,adeq stok limited edition

Hanim said...

hahaha comei plak dia tido telangkup muka gitu. Kenit pun pernah bela kucing dulu 8 ekor sumenye.

Time dia buat sepah memang jiwa kacau dibuatnya. Tapi, time kite nangis gaduh ngan pakwe dia duk je kat sebelah muke kiter sambil ngenyit-ngenyit mata dia hehehe. Tak ke comei gitu? (^^,)

Unknown said...

kenit, itulah bestnnye bele kucen nie, time sedey,sakit,happy die tetap ade,,Adeq mmg ohsem ! balik jek keje mesti cium2 die,,kite ade sekor nie je haa.. xlarat rasenye nk bele ramai, jage adeq sorang pun mcm2 kerenah,,hahahah