Selamat Datang

Sunday, July 21, 2013

Serius ! senang sangat nak buat..

Jumaat aritue, Nor tetibe tanye aku..

Nor : Da..kau pandai buat puding roti ?
Aku : ha..puding roti? Tak pandailah..nape? ( ni mesti kes tengah tengok resepi ni)
Nor : ni ha..aku tengah tengok resepi puding roti , senang gile..
Aku : konpiden gile die wehh... Kau penah buat ke?
Nor : Dulu penah, kak lin bagi aku resepi 
Aku : bukan kene guna oven ke?
Nor : a'ahla..
Aku : mane nak dpt oven tue?
Nor : aku buat kt kg lah...
Aku : nampak sgt tak bagi aku rase kennn..huuu

Weekend ni balik serdang, sbb planning buka umah Awe kat nilai.. Sampai Serdang tanye mak masak pe, biase ler mak mertuaku ohhh..tersangat suke masak, tak mcm menantu die ni, suke makan je ;p, mcm2 menu kuar, ayam rendang kacang panjang, ikan bakar, dadih campuran buah2, agar2 mangga,kerabu mangga, sambal belacan, ulam2 n puding roti, itupun nasib baik mak cakap, nnt maksu n cik noi  de masak jugak..kalau tak tambah2 lah menu cik tun kite ^_^

Ha..puding roti ? Teringat kes kat opis semalam..bolehlah belajar haa....

Resepi die? Carik jek kat puan google gerenti hado..

8-10 keping roti dicarik2
Kismis (suka ati nak banyak mane)
Susu cair setin + sedikit air (susu ikut banyak roti korang)
2 bijik telur ayam
1 sk serbuk kayu manis
1sk esen vanila
Gula ikut manis korang suke pastikan kisar dulu ( nak senang gula icing )
2 sb Majerin ( cairkan dulu )
Secubit garam

Mula2 korang rendam roti yg carik2 tu dgn susu, pastu gaulkan kismis nak tambah any fruit pun boley, tapi kiteorg tak tambah pun..


Dalam bekas lain korang campurkan semua barang2 tadi pastikan korang kacau smpai die sebati


Dah sebati, tuang kat dlm bekas roti tadi..


Kacau-kacau lagi sampai sebati.. tengah aku seronok kacau mak cakap, sambil kacau sambil selawat, menantu die ni sambil kacau, sambil tebayang rase puding ni  ngehngeh...ok dah sebati, transfer bekas lain, pastikan sapu majerin sikit dan boleh bakar..




ok siap,, sedapnyee..ok Nor..klu Isnin nie kau tanye aku ..Da kau pandai buat puding roti tak? aku jawab dengan selambernye ..Puding roti? PANDAILAH.... hahahahah


More info ?: Puan Google suda
Babai ~luv

3 comments:

Unknown said...

ok nk bt gakla pehni..tp kt kg ok..kehkehkeh

Unknown said...

nnt balik sini bawak eh..

rosmani said...

eda shuib....nnt updated g resepi...heeehee